måndag 21 november 2011

Nu börjar resan!



Nu är temaarbetet om rymden igång! Vi började med att samla ihop våra undringar. Alla frågorna blev till dikter som vi skrev fint och målade till. Här kommer några smakprov - snart kommer en film med allas bilder och texter!



Rymden

Jag undrar varför det finns svarta hål?
Jag undrar hur jorden rör sig?
Jag undrar hur många stjärnor det finns?

Tänk, det undrar jag.



Rymden

Jag undrar om det finns liv i rymden?

Jag undrar om man kan andas i rymden?

Jag undrar hur många planeter finns det?


Det undrar jag.

2 kommentarer:

klubben klöverbacken sa...

Så fint ni har gjort! Hoppas det går bra för er. Det skall bli jätte kul att följa ert arbete.

Vår klass sa...

Tack så mycket! Vad roligt att höra dig säga det. Roligt att du kollade på vår blogg!